22. elokuuta 2018

Alkusoitto

Moi kaikki!
Tästä se alkaa, Maja auringolle -blogin taival.

Olen Iina, 21-vuotias kristitty nainen. Opiskelen yliopistossa, olen naimisissa ja perheeseeni kuuluu mieheni lisäksi iso sekarotuinen koira. Vapaa-ajalla puuhailen mielelläni kotosalla: pelaan esimerkiksi tietokone- tai lautapelejä, katselen elokuvia, luen ja käyn seurakunnassa.

Blogin perustaminen on pyörinyt mielessäni pitkään. Olen aina tykännyt kirjoittamisesta: harrastin peruskouluikäisenä sanataidekoulua ja yläasteella kirjoitin säännöllisesti päiväkirjaa. Blogin perustaminen on kuitenkin aina tuntunut vähän pelottavalta. Onko minulla mitään annettavaa, haluanko kirjoittaa julkisesti, mitä uskallan netissä sanoa ja niin edelleen. Vuosi sitten olin jo aloittamassa bloggausharrastusta, loin tämän sivun ja kirjoitin pari postaustakin, mutta homma tyssäsi nopeasti suorituspaineisiin ja selkeän vision puutteeseen. Nyt yritän suhtautua blogin kirjoittamiseen rennommin, nimenomaan mukavana ajanvietteenä ja ilmaisuvälineenä aikatauluttamisen ja mahdollisten lukijoiden ajatuksista huolehtimisen sijaan. Ainakin toistaiseksi aion myös esiintyä täällä vain etunimelläni ja jättää tunnistettavat kasvokuvat sekä tarkemmat tiedot esimerkiksi asuinpaikastani ja opiskelemastani alasta kertomatta.

Blogillani ei ole ainakaan vielä mitään selkeää teemaa. Tarkoituksenani on luoda tästä kanava, johon voin kirjoittaa siitä, mikä milloinkin tuntuu ajankohtaiselta omassa elämässäni tai herättää ajatuksia. Luultavasti täältä tulee siis löytymään niin perusarjen kuvauksia, kantaaottavampia mielipidekirjoituksia, syvällistä pohdintaa kuin kevyttä höpöttelyäkin. Koska kristilliset arvot ovat tärkeä osa elämääni, usko ja hengelliset asiat tulevat varmasti näkymään blogissa ainakin jollain tasolla.

Odotan innolla, mihin suuntaan tämän blogin polku lähtee kulkemaan ja minne se minua - ja toivottavasti myös sinua lukijana - kuljettaa. Tervetuloa mukaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti